Monday 15 May 2017

AIM 30 tahun

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum

Mentor online: Masayu Ahmad

Teks : Noraziah Othman
Karya : Noraziah Othman

16.5.2017

      Amanah Ikhtiar Malaysia (AIM) merupakan satu badan amanah persendirian yang ditubuhkan pada tahun 1987. Ia diwujudkan bagi membantu peniaga-peniaga kecil dan golongan miskin yang susah untuk mendapatkan pinjaman dari bank-bank.

     AIM menawarkan skim pembiayaan kredit mikro kepada golongan ini untuk mengusahakan sebarang kegiatan ekonimi berasaskan kemahiran yang dimiliki sebagai usaha menambah pendapatan keluarga.

     Pada tahun ini genaplah usia AIM 30 tahun. Akak sebagai salah seorang sahabat AIM yang telah menerima pembiayaan ini amat berterima kasih. Pembiayaan yang ditawarkan tidak membebankan dan syarat yang dikenakan juga tidaklah merumitkan. Mereka yang ingin menjadi sahabat AIM mestilah seorang wanita. Kerana wanita amat prihatin dengan masalah hutang yang wajib dibayar dan golongan wanitalah yang banyak menjalankan bisnes kecil-kecilan dan sambilan dari rumah.

     Selain dari itu sahabat hanya perlu membuat pembiayaan semula setiap minggu mengikut jumlah yang dipersetujui. Sahabat juga perlu menghadirkan diri sehari setiap minggu bagi melihatkan kesungguhan mereka untuk komited dengan syarat pembiayaan. Sekarang AIM meminta para sahabat membuat pembayaran melalui e-pay sejajar dengan perkembangan AIM.

Alhamdulillah


No comments:

Post a Comment

Entri 44 saya

Bismillahirrahmanirrahim Assalamualaikum wbt Mentor online: Masayu Ahmad Karya: Noraziah Othman 16/11/2017 Alhamdulillah syukur ke h...