Friday 12 May 2017

Usahawan bedak sejuk beras titik

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum

Mentor online: Masayu Ahmad

Teks: Noraziah Othman
Karya: Noraziah Othman

12.5.2017

     Akak memulakan perniagaan bedak sejuk beras titik ini semenjak tahun 2008. Ia berlaku apabila suami mengambil keputusan untuk berhenti kerja dan berpindah semula ke Ipoh. Mak mertua bersetuju untuk mengajar cara-cara membuat bedak sejuk. Dari situ kami tidak berhenti membuatnya, Alhamdulillah.

     Pada awal perniagaan jualan hanya di sekitar kampung. Kami membuat keputusan untuk membina blog dan facebook. Kami belajar cara-cara mempromosi produk dari Jutawan Internet - Irfan Khairi. Dari situ jumlah pelanggan bertambah. Alhamdulillah apa yang dipraktikkan berkesan.

     Sekarang perniagaan, In shaa Allah masih berjalan lancar. Dari menjual mengikut jumlah botol sekarang sudah ada yang membeli secara borong. Memang penat menitik bedak tetapi berbaloi. Kami menitik bedak mengikut kemahuan pelanggan. Ini bermakna bedak kami sentiasa baru dititik.
     Antara senarai produk bedak sejuk yang kami usahakan.

     Penghantaran menjadi lambat sekiranya cuaca hujan atau mendung. Ini bermakna cuaca juga memainkan peranan yang penting dalam perniagaan bedak sejuk ini. Jika bedak tidak betul-betul kering, ia akan bercendawan nanti. In shaa Allah setakat ini tiada pelanggan yang bersungut.

     Kami juga menyediakan produk door gift.

Sekiranya berminat untuk mendapatkan bedak kami dalam bentuk botol pun boleh.

Boleh saja hubungi kami sekiranya berminat. Juga boleh lawati kami di blog niaga untuk melihat produk kami di http://diari-alya2.blogspot.com

Alhamdulillah

No comments:

Post a Comment

Entri 44 saya

Bismillahirrahmanirrahim Assalamualaikum wbt Mentor online: Masayu Ahmad Karya: Noraziah Othman 16/11/2017 Alhamdulillah syukur ke h...